Kącik Modelarski FGB zaprasza na kolejny wpis naszego zaprzyjaźnionego hobbysty-atlety Maćka Sadowskiego ze studia Primordial Paiting

Maciek zabrał się za jeden z naszych licencjonowanych wydrków z Anvil Studios - Runę, krasnoludzką ślicznotkę, na której pokaże jak rozkłada światła przy malowaniu skóry w przystępny sposób, ale pokazując coś więcej niż baza-wash-layer ;)

Oddajemy głos naszemu gościowi:

 

 

Część 2 „włosy”

Czołem!

W tej części rozpisuje się trochę o włosach i jak nadać im blasku i koloru ;] Bez zbędnych wstępów zaczynamy!

Lubię mieć jakieś referencje zanim zabiorę się za projekt. Można czerpać z życia, albo prac innych malarzy (czasem warto podpatrzeć jak pewne problemy rozwiązują inni artyści i "pożyczyć" sobie narzędzie do skrzynki).

 

 

 

Ja wybrałem wersje bardziej fantastyczną - w końcu malujemy krasnoludkę! Poniżej lista farb których używałem:

Citadel Abbadon Black
Citadel Ceramite white
Citadel Mephiston red
VMC Flat Brown
SC75 Kalahari Orange
VMC Yellow Ochre
SC75 Violet

Pamiętajcie, że moje kolory to tylko sugestia i tak naprawdę nie ma jedynej właściwej drogi. Śmiało eksperymentujcie z podobnymi kolorami ze swoich palet!

 

 

 

Farbę wykładam na mokrą paletę. Tu przy okazji mała rada dla początkujących - na początku waszej przygody z rozrabianiem koloru warto mieć porządek na palecie, dzięki czemu łatwiej uczyć się pracy z farbą. Następnie robię sobie gradient przy każdym tonie, mam w ten sposób dostęp do całej skali odcieni które mogą mi być potrzebnę. 

 

 

Malowanie zaczynamy od szkicu. Tak jak w poprzedniej części, maluję nakładając farbę zgodnie z techniką zenitalną.

W cienie nakładam kolor Flat Brown, tony pośrednie to Kalahari Orange, rozjaśnienia zrobiłem kolorem Yellow Ochre.

Przy nakładaniu rozjaśnień trzeba pamiętać że światło na włosach „skacze” i może pojawić się zagłębieniu (gdzie zazwyczaj nakładamy ciemne kolory) jeśli pada na to miejsce światło.

 

 

 

 

Okej mamy bazę. Teraz rozrabiam Mephiston Red z Flat Brownem 50/50. Koloru tego użyję aby nadać włosom głębi przy malowaniu włosów terzeba pamietać, żę światło przedostaje sie przez i pomiędzy kosmki włosów więc nigdy nie są „jednokolorowe”.

 

 

 

 

 

 

Do dark liningu rozrabiam 50/50 Abaddon Black z Flat Brownem i nakładam go w miejscach styku włosów z modelem i ze sobą.

 

 

 

 

 

Teraz wygładzam powierzchnię za pomocą Flat Brown i Kalahari Orange .

 

 

 

 

Rozjaśnienia nakładam czubkiem pędzla ściągając farbę z dwóch przeciwnych stron. 

 

Najpierw warstwa Yellow Ochre.

 

 

 

Następnie finalne rozjaśnienie 50/50 Yellow Ochre z Ceramite White (alternatywnie dobrą opcją jest VMC Ice Yellow).

 

 

 

Do rudych włosów jako światło odbite lubię dawać fiolety, normalnie występuje ono w tym kolorze włosów ale nie w takich ilościach jakie ja pozwolę sobie użyć - fantastyka to fantastyka. Nakładam SC75 Violet od "spodu" włosów na elementy, które nie są czymś przesłonięte.

 

 

To co nam pozostaje to ostateczne poprawki i wygładzenie - jeśli mamy na to chęć!

 

Powodzenia!