Kącik Modelarski FGB powraca w nowym roku z nowymi pomysłami i gościem specjalnym! Dzisiejszy poradnik malowania skóry przygotował dla was nasz zaprzyjaźniony hobbysta-atleta Maciek Sadowski ze studia Primordial Paiting

Maciek zabrał się za jeden z naszych licencjonowanych wydrków z Anvil Studios - Runę, krasnoludzką ślicznotkę, na której pokaże jak rozkłada światła przy malowaniu skóry w przystępny sposób, ale pokazując coś więcej niż baza-wash-layer ;)

Oddajemy głos naszemu gościowi:
 

 



Cześć wszystkim!

 

Kiedy zabierałem sie za poradnik, miał być osobną cegiełką bez powiązania z następnymi/innymi tutkami, ale stwierdziłem, że wolę dać wam kompletne spojrzenie jak maluję figurki jako całość.

Wybaczcie wszelkie niedociągniecia dopiero sie ucze pisać takie rzeczy;]

Enjoy!

 

 

Część 1

SKÓRA

 

 

Metda którą zaprezentuję jest dosyć prosta i pozwala zrobić dobrą skórę relatywnie szybko, nie wpędzając sie w skomplikowaną miksologie.

Do malowania użyję Pędzli W&N miniature 3 seria 7 i wysłużony W&N 2 seria 7.

 

 

 

 

 

Malowanie zaczynam od nałożenia zenithala na figurkę w celu zaznaczenia obszarów cienia i światła.

Możemy zrobić to areografem , ja zastosowałem klasyczne puszki od GW czyli czarny podkład i na to psikniecie białym pod katem ok  45 stopni.

 

 

 

 

 

 

Następnie na mokrej palecie rozrabiam sobie podstawowe kolory których będe używał:

 

 

 

 

Użyłem też Shmincke Primakryl Titanium White, niestety foto zrobiłem zanim nałożyłem farbę ale tak naprawdę biel zostawiam do waszej preferencji ;]

 

 

Baza:
1.VMC panzer aces shadows flesh
2.Scale75 Basic flesh
3.VMC panzer aces hihglight flesh
4. VMC Prussain blue
5.VMC refractive green
6.Scale75 Blood red
7.VMC yellow ochre
Miksy kolorów:
8. 50/50 shadows flesh + basic flesh ( główny cień)
9. miks 8 + refractive green 50/50 ( swiatło odbite)
10. miks nr 8 + prussain blue 50/50 (najgłębsze cienie/darklining)
11.50/50 basic flesh + blood red (tony pośrednie)
12. 50/50 Higlights flesh + yellow ochre ( tony w rozjaśnieniach)

 

 

 

Malowanie zaczynam od nałożenia farb zgodnie rozłożeniem światła z zenithala. Farby nakładam starą wysłużoną W&N 2 bo poprostu szkoda na tą część męczyć dobry pędzel. Najpierw mix Shadows Flesh + Basic Flesh (mix 8) w czarne obszary. Następnie Highlights Flesh na białe i Basic Flesh pomiędzy. 

 

 

Czarne obszary pokryte mixem Basic Flesh i Shadow Flesh.

 

 

 

Obszary "pośrednie" pokryte Basic Flesh.

 

 

 

Rozjaśnienia pokryte Highlights Flesh.

 

 

 

Kiedy mam juz nalożone podstawowe kolory robię darklining za pomocą mix nr 10 z mokrej palety, czyli odkreślam najciemniejszą farbą w miejscach łączeń odzieży i akcesoriów ze skórą or zagłębień i wcięć na skórze.

 

 

 

 

 

 

OK prosto i szybko, teraz blending. Na palecie rozrabiam sobie gradient (przejscie) od mix nr 8 do basic flesha i osobno Basic Flesh do Highlight Flesh. Pozwala mi to na szybki dostęp do kolorów o różnej wartości. 

 

 

 

 

Następnie nakładam glaze ( mocno rozcieńczone warstwy farby) na łączenia podstawowych kolorów. Możemy to robić na dwa sposoby zygzakowatym ruchem pędzla albo kierować farbę z jednego punktu w miejsce łączenia kolorów.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finalny efekt i porówanie przed-po na stronach:

 

 

 

 

 

Na koniec jescze małe odpimpowanie za pomocą naszych mixów 9 , 11 i 12 w celu „ożywienia” miniatury. Farby są mocno rozcieńczone i nakładam je cienkimi warstwami. Pamiętajmy ze koloroami możemy dowolnie manipulować i w razie potrzeby je rozjaśnić bądź przyciemnić. Ja w tym wypadku dodałem jeszce odrobine Highlight Flesh do mixu 9 żeby zwiększyć kontast.

 

 

 

I to tyle, jeżeli chodzi o moje podstawy ;) Mam nadzieję, że skorzystacie z wiedzy którą się z wami dzisiaj podzieliłem i chętnie odpowiem na wszelkie pytania, które zostawicie w komentarzach. Często wpadam w piątki na Kącik Porad Modelarskich, żeby pomóc chłopakom z FGB, więc tam też jestem do dyspozycji ;]

Do zobaczenia w kolejnej części poradnika!