Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Kampania Gry o Tron w FGB

Autor urszula urszula 14/03/2022 0 Komentarze
Kampania narracyjna ‘Zima? Za moich czasów opalaliśmy się przy takiej pogodzie!’, odbywa się w alternatywnej wersji uniwersum Gry o Tron i dedykujemy ją dla graczy figurowej wersji ASOIAF. Rolą uczestników kampanii jest objęcie dowodzenia nad armiami jednego z rodów (lub innych dostępnych w grze frakcji), która podejmie się walki o to, by zjednoczyć Westeros!
Każdy z graczy zaczynał swoją przygodę kontrolując trzy (liczba ta może ulec zmianie w zależności od ilości zgłoszeń) sąsiadujące, wybrane przez FGB sektory - reprezentowane przez punkty na mapie. Niektóre z pól posiadają swoje właściwości, które gracze będą wykorzystywać jako źródło bonusów (lub debuffów!) w czasie swojej kampanii!
Każdy zbadany sektor na planszy będzie posiadał swój numer, do którego będą przypisane bonusy (lub debuffy) związane z jego zajmowaniem, oraz będą zakolorowane w barwy gracza, który aktualnie go kontroluje.
Ekspansja przebiega w czasie 14 dniowych cyklów w czasie których na początku każdy z graczy przeprowadza "Fazę Rozkazów" - wybiera sektory do których wysyła swoją drużynę polityczną oraz bojową (max 1 na fazę), następnie w ciągu dwóch tygodni są zobowiązani zmierzyć się z wrogim graczem, którego terytorium próbują przejąć. Poza zajęciem pola, misję dyplomatyczną można wysłać także by dogadała się ona z innym graczem, wówczas (jeśli obaj gracze wyrażą na to zgodę i obaj gracze wyślą do siebie nawzajem misję dyplomatyczną) w kolejnym cyklu każdy z graczy będzie mógł wystawić jeden oddział ‘sojusznika’ za połowę jego ceny w pkt.
Po zakończeniu cyklu ogłaszamy podsumowanie waszych postępów, aktualizujemy mapę i cykl zaczyna się na nowo.
Sektory neutralne zajmujesz poprzez:
- Wysłanie na nie swojej drużyny politycznej, możesz to zrobić maksymalnie raz w czasie cyklu. Jeśli pole to sąsiaduje z min. 2 Twoimi polami udaje się to automatycznie, jeśli sąsiaduje ono dodatkowo z polami innego gracza toczona jest bitwa w której jako ‘atakujący’ możesz wystawić jednego dodatkowego polityka za darmo.
- Sektory zajęte przez innego gracza zdobywa się poprzez "odebranie" mu władzy nad sektorem, pokonując go w pojedynku, wysyłając drużynę bojową.
Pola oznaczone koroną są istotnymi punktami na mapie, posiadanie ich daje określone bonusy, a zajęcie w dowolnym momencie gry min.4 (w tym co najmniej 1 na północy) pozwala zwyciężyć w kampanii.
Zapisy:
Aby dołączyć do kampanii należy do 28 marca zadeklarować frakcję którą chce się grać oraz nabyć w sklepie FGB starter tej frakcji (jeśli istnieje, jeśli nie odpowiedniki startera).
Po zakupie startera należy podać 'rozpiskę' którą będzie się grało w pierwszej rundzie.
Co kilka cykli będą miały miejsce kolejne wydarzenia ‘główne’ będą nieco zmieniały narrację oraz dodawały więcej głębi wydarzeniom, i aby przejść do kolejnego etapu należy dodać kolejny oddział do swojej puli bądź oddać kartę srebrną celem 'przedłużenia udziału' w kampanii. (Można też nabyć oddział nieco wcześniej by dodać go jako ‘przepustkę’ do kolejnego etapu).
Naszym celem jest stworzyć kampanię w której nowi gracze ścierać będą się z weteranami, stąd też preferowane byłoby dołączenie nową dla siebie frakcją!

Zostaw komentarz