Zasady Ligi


Ten_Drugi
  • Zasady Lig Challenger Warhammera 40k, Age of Sigmar i Warhammer Underworlds.

Serdecznie zapraszamy na nowy format rozgrywek w FGB - Ligę Challenger!

Od Sierpnia 2018 gramy na zaktualizowanych zasadach, wypracowanych na podstawie naszej pilotażowej ligi, oraz waszemu cennemu feedbackowi :)

Jak to działa?
Co dwa tygodnie po aktualizacji tabeli, parujemy graczy na podstawie uzyskanych dotychczas wyników w lidze. Parring będzie podany przez pracownika FGB na naszej grupie facebookowej, każdego 1go i 15go każdego miesiąca (post z tagiem [Liga Challenger]). Parring ten jest obowiązkowy do rozegrania (bez tego nie będą naliczane punkty za dodatkowe pojedynki, o których za moment :)).
Dodatkowo, każdy z graczy może rzucić/przyjąć do dwóch wyzwań od innych graczy z ligi. Zgoda na pojedynek musi być od obu graczy (bez wiadomości do nas typu "Wyzwałem Elfiego Chlebka na pojedynek a on nie chce, niech ktoś go zmusi do gry ze mną :P"), a pojedynek zgłoszony razem z rezerwacją stołu na grę. Gry challenge rozgrywane poza FGB nie będą uznawane!


Punktacja

Warhammer 40k i Age of Sigmar
Wystawiana na na podstawie różnicy uzyskanych punktów ze scenariusza (maksymalnie 20-0), lub jeżeli scenariusz nie przewiduje małych punktów, to zwycięzca otrzymuje 17-3.
ORAZ
Dodatkowe 5 punktów, jeżeli gra była rozegrana w pełni pomalowaną armią (3 kolory z rozjaśnieniami/cieniowaniem + podstawki).
ORAZ (tylko w wyzwaniu)
Dodatkowe punkty w wysokości różnicy pomiędzy miejscami graczy. W przypadku gdy wygrywa osoba z niższej pozycji, otrzymuje punkty w wysokości róznicy miejsc pomiędzy graczami. W przypadku gry wygrywa osoba z wyższego miejsca, otrzymuje punkty w wysokości POŁOWY różnicy miejsc pomiędzy graczami zaokrągloną w górę.
Przykład: W sytuacji gdy osoba z miejsca 8 rzuca wyzwanie osobie z miejsca 2 i wygrywa grę, otrzymuje 6 dodatkowych punktów.
W sytuacji odwrotnej, osoba z miejsca drugiego otrzymuje otrzymuje 3 dodatkowe punkty.

 

Wahammer Underworlds
Wygraną punktujemy na 3 punkty, remis na 1-1, przegraną na 0. Podajemy również różnicę w Glory Pointsach.
ORAZ
Dodatkowy 1 mały punkt jeżeli gra była rozegrania w pełni pomalowaną bandą (3 kolory z rozjaśnieniami/cieniowaniem + podstawki) na osobiście przyniesionych planszach, własnymi tokenami itp. :)
ORAZ (tylko w wyzwaniu)

Dodatkowe punkty  (doliczane jako różnica Glory Points) w wysokości różnicy pomiędzy miejscami graczy. W przypadku gdy wygrywa osoba z niższej pozycji, otrzymuje punkty w wysokości róznicy miejsc pomiędzy graczami. W przypadku gry wygrywa osoba z wyższego miejsca, otrzymuje punkty w wysokości POŁOWY różnicy miejsc pomiędzy graczami zaokrągloną w górę.
Przykład: W sytuacji gdy osoba z miejsca 8 rzuca wyzwanie osobie z miejsca 2 i wygrywa grę, otrzymuje 6 dodatkowych GP.
W sytuacji odwrotnej, osoba z miejsca drugiego otrzymuje otrzymuje 3 dodatkowe GP.

 

Po dwutygodniowym cyklu rozgrywek, następuje aktualizacja tabeli i ogłaszamy kolejne obowiązkowe parringi :)

 

Zapisy
Zapisem do Ligi Challenger jest karta klubowa ważna na miesiąc rozpoczynający ligę lub dwie karty srebrne. W ramach tego do rozegrania będzie do 11 gier: pierwsza runda kwalifikacyjna i 5 kolejek (w każdej od 1 do 3 gier). Zgłoszenia przyjmujemy mailowo ( sklep@fgb.club ) w którym należy podać Ligę (Age of Sigmar, WH40k, Horus Heresy, Shadespire) i formę zapisu (karty srebrne, karta klubowa) lub osobiście w klubie Figurkowe Gry Bitewne. Z kart srebrnych należy się rozliczyć lub okazać ważną kartę klubową przed pierwszą grą w lidze!

Termin
Sezon ligowych zmagań obejmuje trzy miesiące, z aktualizacją tabeli co dwa tygodnie.

Rozpiski/Decki i Scenariusze
W przeciwieństwie do naszych wcześniejszych lig, w Warhammerze 40k i Age od Sigmar standardowym formatem punktowym jest 2000 w Matched Play, w Horus Heresy 2500. Można mieć inną rozpiskę na każdą grę. Jeżeli obaj gracze wyrażą taką wolę, mogą zagrać na mniejsze/większe punkty lub inny format. Scenariusz (i ewentualne wystawienie) jest losowane przed grą w FGB.
W Shadespire gracze rozgrywają każdą grę do 2 zwycięstw, bez zmian decku pomiędzy grami z danym przeciwnikiem, legalność decków gracze sprawdzają sobie nawzajem, lub robi to jeden z pracowników FGB jeżeli z jakiegoś powodu któryś z graczy chce zachować deck w tajemnicy przed pierwszą grą.

FAQ:
Q: Nie możemy zagrać parringu podanego przez FGB. Co z naszym wynikiem? Czy nie mogę zagrać przez to dodatkowych gier?
A: W takiej sytuacji zgłaszacie brać możliwości zagrania obowiązkowej gry do jednego z pracowników FGB. Obaj gracze otrzymują 0 punktów. Jeżeli jeden z graczy bierze na siebie winę za nierozegranie gry, wtedy jego oponent dostaje 10+D6 punktów bez bonusu za modelarkę. W obu przypadkach odblokowuje się możliwość zagrania dodatkowych gier.




Stare Zasady (nieaktualne od 31,07.18)

Jak to działa?
Co dwa tygodnie po aktualizacji tabeli, każdy z graczy może rozegrać dwie bitwy: jedną w obronie aktualnego miejsca przed graczem będącym na niższej pozycji oraz jedną rzucając wyzwanie osobie która jest w tabeli przed nami. W zależności od wyników ze wszystkich rozegranych bitew, gracze otrzymają awans, utrzymają pozycję w tabeli lub spadną na niższą pozycję. Zwycięża osoba która po ostatniej kolejce będzie na pierwszej pozycji!

W pierwszym tygodniu wszyscy grają ten sam scenariusz, pary będą ustalane w/g kolejności zgłoszeń a punktacja (w celu ustalenia pozycji do rozgrywek drabinkowych) będzie wyglądać następująco:

Warhammer 40k i Age of Sigmar
Wyliczana na podstawie różnicy uzyskanych punktów ze scenariusza.
ORAZ
Różnica za zabite oddziały przeciwnika (liczy się pełny zabity oddział, bohater)
0-99/0-199 - 10-10
100-199/200-399 - 11-9
200-299/400-599 - 12-8
300-399/600-799 - 13-7
400-499/800-999 - 14-6
500-599/1000-1199 - 15-5
600-699/1200-1399 - 16-4
700-799/1400-1599 - 17-3
800-899/1600-1799 - 18-2
900-999/1800-1999 - 19-1
1000/2000 - 20-0

Wahammer Underworlds
Wygraną punktujemy na 3 punkty, remis na 1-1, przegraną na 0. Podajemy również różnicę w Glory Pointsach.

W kolejnych tygodniach zmiany w tabeli będą postępowały w/g schematu:
tabelka.png

Zmiany w tabeli rozpatrywane są od początku tabeli w dół, więc w przypadku kilku pozycji spadkowych, pierwsza kolejna awansująca osoba może awansować o kilka miejsc w górę (jak na przykładzie Orktornado).

 

Zapisy
Zapisem do Ligi Challenger jest karta klubowa na miesiąc Czerwiec lub dwie karty srebrne. W ramach tego do rozegrania będzie do 11 gier: pierwsza runda kwalifikacyjna i 5 kolejek po dwie gry (obrona własnej pozycji i atak na pozycję wyżej). Zgłoszenia przyjmujemy mailowo ( sklep@fgb.club ) w którym należy podać Ligę (Age of Sigmar, WH40k, Horus Heresy, Shadespire) i formę zapisu (karty srebrne, karta klubowa) lub osobiście w klubie Figurkowe Gry Bitewne. Z kart srebrnych należy się rozliczyć lub okazać ważną kartę klubową przed pierwszą grą w lidze!

Termin
Pierwszy Sezon ligowych zmagań obejmuje trzy miesiące (Czerwiec-Lipiec-Sierpień), z aktualizacją tabeli co dwa tygodnie - w sumie 6 kolejek.

Rozpiski/Decki i Scenariusze
W przeciwieństwie do naszych wcześniejszych lig, w Warhammerze 40k i Age od Sigmar standardowym formatem punktowym jest 2000 w Matched Play, w Horus Heresy 2500. Można mieć inną rozpiskę na każdą grę. Jeżeli obaj gracze wyrażą taką wolę, mogą zagrać na mniejsze/większe punkty lub inny format. Scenariusz (i ewentualne wystawienie) jest losowane przed grą w FGB.
W Shadespire gracze rozgrywają każdą grę do 2 zwycięstw, bez zmian decku pomiędzy grami z danym przeciwnikiem, legalność decków gracze sprawdzają sobie nawzajem, lub robi to jeden z pracowników FGB jeżeli z jakiegoś powodu któryś z graczy chce zachować deck w tajemnicy przed pierwszą grą.

 

 

Edytowane przez Ten_Drugi





Reakcje użytkowników


Brak komentarzy do wyświetlenia



Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz