Zasady kampanii "Tale of FGB Warlords" - Path to Glory


Ten_Drugi
  • W tym artykule znajdziecie informacje na temat pierwszej kampanii Path to Glory w FGB!

Tale of FGB Warlords, to nic innego jak nasza adaptacja popularnego wyzwania malarsko-bitewnego, które zostało zapoczątkowane na łamach magazynu White Dwarf! Czwórka (lub więcej) uczestników rozpoczynało kolekcjonowanie zupełnie nowej armii, ścigając się ze sztywno określonym deadlinem, w czasie którego musieli złożyć i pomalować modele, oraz stoczyć z ich udziałem bitwę z innym Warlordem. W każdym kolejnym miesiącu powiększali swoją kolekcję o model(e) z danej kategorii (np. monstra, pojazdy, piechota etc.), nadal ścigając się z czasem. Uwieńczeniem wyzwania była spektakularna bitwa z udziałem wszystkich Warlordów jednocześnie, oraz pełnoprawna armia, która mogła stawać w szranki na turniejach, ligach i towarzyskich potyczkach.

Uważamy to za wspaniały przykład połączenia rywalizacji, motywacji do malowania, okazji do rozpoczęcia zupełnie nowego projektu i dlatego to samo wyzwanie oferujemy właśnie wam!

Szczęśliwie, nasz pomysł zbiegł się z premierą podręcznika Path to Glory do Age of Sigmar, w którym wykorzystano koncepcję rozwoju Warbandy (czyli innymi słowy: drużyny kilku oddziałów prowadzonej przez Championa), nie wystarczająco dużej aby nazwać ich pełnoprawną armią, ale wystarczającą do przyjemnej potyczki z podobnie zbudowaną drużyną. 

Postanowiliśmy zatem połączyć obie koncepcję w jeden projekt, który nazwaliśmy Tale of FGB Warlords, którego zasady znajdziecie poniżej.

 

1. Celem kampanii Tale of FGB Warlords jest zbudowanie i poznanie zupełnie nowej armii. Uczestnicy tworzą swoje Warbandy na zasadach z podręcznika Path to Glory, składające się z Chapiona oraz określonej ilości Followersów. Modele muszą zostać zakupione w sklepie stacjonarnym FGB po ogłoszeniu wyzwania, na które zostanie udzielony specjalny rabat*!

1a. W Tale of FGB Warlords nie obowiązują specjalne zestawy startowe opierające się na zestawach "Start Collecting!" opisane na końcu podręcznika Path to Glory. Po dyskusjach ustaliliśmy, że są one niezbalansowane i faworyzują wybrane frakcje.
Zestaw "Start Collecting!" możecie wykorzystać jako część składową swojej drużyny np. aby dołączyć Caranosaura, ale pozostałe modele z tego boxa czyli Saurus Knightci i Saurus Warriorzy, nie będą stanowili jej części do momentu, gdy nie przyłączycie ich w ramach rozwoju drużyny - w takim wypadku nie musicie kupować osobnego zestawu, tylko korzystacie z tych kupionych w "Start Collecting!".

2. Zgłoszenia do wyzwania przyjmujemy do 31 sierpnia, 1 września ogłaszamy pary na pierwszą bitwę, ostateczny termin stoczenia pierwszej bitwy to 30 września. Pary na kolejne etapy będą ogłaszane 1 dnia miesiąca a ostateczny termin rozegrania bitwy to ostatni dzień miesiąca.

2a. Aby dołączyć do wyzwania, należy oddać jedną kartę Srebrną FGB, w ramach wpisowego - w ramach tego otrzymujecie: możliwość uczestniczenia w zabawie, rabat na każdy z zakupów w ramach kampanii (tylko modeli dołączanych do drużyny, nie wliczamy w to farb, akcesoriów itd.), oraz rezerwację stołu na każdą z bitew w ramach kampanii. Na ten event nie obowiązuje zapis za ważną kartę klubową.

3. Wyzwanie jest podzielone na 6 miesięcznych etapów. W tym czasie uczestnicy muszą pomalować zadeklarowane przez siebie modele, oraz stoczyć bitwę z jednym z przeciwników (pracownicy FGB będą prowadzić tabele oraz wrzucać parringi na kolejny miesiąc). W pierwszym miesiącu wyzwania obowiązuje taryfa ulgowa (w związku z potencjalnie dużą ilością modeli do pomalowania) i na bitwę wystarczy 50% pomalowanej armii.

4. Model uznajemy za pomalowany jeżeli znajdują się na nim minimum trzy kolory, które zostały wycieniowane (np. farbą typu shade), rozjaśnione jedną z podstawowych technik malarskich (layer lub drybrush), oraz mają wykonaną podstawkę - minimum to farba teksturowa i podstawowe rozjaśnienie.

5. Rozwój bandy następuje po stoczonej bitwie, zgodnie z zasadami podręcznika Path to Glory. Osoby biorące w wyzwaniu mają do dyspozycji awans Championa, awans jednego z oddziałów, lub przyłączenie nowego unitu. Nowy unit musi być zakupiony w sklepie stacjonarnym FGB, na który zostanie udzielonu specjalny rabat*, oraz pomalowany do czasu następnej bitwy.

5a. Dołączanych unitów nie trzeba losować, można je wybrać z odpowiedniej tabeli w podręczniku Path to Glory. Umiejętność dla oddziałów lub Championa MUSZĄ być losowane.

6. Nie akceptujemy wystawiania modeli, które były wcześniej w kolekcji Warlorda przed rozpoczęciem wyzwania, zostały pożyczone, lub są proxy.

7. Każdy unit (od drugiego miesiąca wyzwania - patrz punkt 3 o taryfie ulgowej) zawierający przynajmniej jeden niepomalowany model (patrz punkt 3), automatycznie otrzymuje -1 do wyniku "to hit" i "to wound" (do maksymalnie 6+).

8. Osoby wystawiające cały niepomalowany unit (od drugiego miesiąca wyzwania - patrz punkt 3 o taryfie ulgowej), dają przeciwnikowi przerzut wszystkich kości "to hit" i "to wound" w ten unit. 

9. Osoby, które wystawiają do bitwy w pełni pomalowany Warband, otrzymują do dyspozycji przerzut jednej dowolnie wybranej kości (za wyjątkiem rzutu na inicjatywę). 

10. Osoby, które nie rozegrały w terminie bitwy ze swoim przeciwnikiem, lub przez dwa miesiące pod dwie bitwy pod rząd wystawiały ten sam niepomalowany unit, lub z własnej woli przerywają wyzwanie, zostają skreślone z listy Warlordów biorących udział w Tale of FGB Warlords.

11. Wyzwanie kończy się w szóstym miesiącu (28 lutego), w czasie starcia wszystkich biorących udział w wyzwaniu Warlordów!

12. Osoby, które zakończą wyzwanie Tale of FGB Warlords z w pełni pomalowanym Warbandem, otrzymają kartę klubową na okres trzech miesięcy oraz na zawsze zapisują się na kartach historii FGB!

 

Klaryfikacje dotyczące mechaniki:

1. W ramach summoningu oraz umiejętności set-upujących dodatkowe modele, można wyzwać jedynie modele, które przyłączyły się wcześniej do naszego Warbandu i które w/g zasad mogą być summonowane/set-upowane. Dany unit może być wystawiony na stół tylko raz - w ramach summoningu/set-upa lub normalnego deploymentu - nie można summonować/set-upować unitu, który został całkowicie zniszczony w czasie bitwy. Summoningu/set-upa można używać aby uzupełnić straty w oddziale, maksymalnie do początkowo wystawionej ilości (np. z 30 osobowego oddziału ghouli zginęło 15, w wyniku zaklęcia możemy uzupełnić ich o 20 kolejnych, więc dodajemy 15, uzupełniając ich do wartości początkowej czyli 30).

2. Wyjątkiem od powyższej zasady jest umiejętność Treelord Ancienta, która pozwala mu set-upować Sylvaneth Wyldwood w każdym hero phase. Do dyspozycji graczy są cztery podstawki Citadel Woods w bazie terenowej FGB, ewentualne dodatkowe Citadel Woodsy muszą zostać zorganizowane przez samego grającego i być pomalowane.

3. W czasie kampanii nie obowiązują umiejętności wynikające z allegance abilities, warlord traits, oraz artefakty - jedynie umiejętności zawarte w podręczniku Path to Glory. 

4. Obowiązują zasady rule of one z General Handbooka (oraz z GH 2017 po jego premierze).

5. to be continued

 

 

*Zapewne wielu z was od razu zawoła, ile wynosi ten specjalny rabat :) na zachętę powiemy wam, że jest dużo lepszy niż to na co możecie liczyć z kartą klubową :) 

 

Edytowane przez Ten_Drugi





Reakcje użytkowników


Brak komentarzy do wyświetlenia



Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz