SCENARIUSZ 1


Maciej Zajac
  • W sercu Europy żelazna pięść III Rzeczy zacisnęła się z pełną mocą na okupowanych terenach. Siły Sprzymierzonych podejmują coraz śmielsze działania we współpracy z lokalnymi siłami ruchu oporu. W jednym z lokalnych miasteczek niemiecki dowódca odbierał odznaczenia za wzorową służbę a na jego cześć został urządzony wystawny bal. Partyzanci wspierani przez nieliczne siły alianckich komandosów postanowili, że nie wróci z niego żywy i urządzili zasadzkę na ulicach miasta.”

Scenariusz przewiduje odgórne przydzielenie gracza Aliantów jako atakującego, a gracza Osi jako obrońcy. W przypadku innych paringów gracze rzucają kością i wygrywający wybiera stronę.

Rozpiskę budujemy na 350 pkt, maksymalnie 2 składy piechoty i skład dowodzenia. (Brytyjczycy zamiast Obserwatora wystawiają darmowy skład 5 inexpów, Rosjanie mają darmowy skład max. 5 inexpów)

Gra toczy się na pomniejszonym stole (48”x48”), ustawionym w miarę możliwości z jak największą ilością budynków i szeroko rozumianych elementów miejskich. Na stole powinna znajdować się droga o kształcie zbliżonym do załączonego poniższej.

aasd.jpg

Dodatkowo gra toczy się w nocy (skrócone zasady walki nocnej poniżej).

as.jpg

Obaj gracze dzielą swoje oddziały piechoty na pomniejsze drużyny składające się z minimum 3 a maksymalnie 4 żołnierzy. Każda z drużyn otrzymuje własną kość rozkazu. NCO pozostaje jeden wspólny dla wszystkich drużyn, tak jak w przypadku „właściwego” oddziału umieszczonego w rozpisce.

Obrońca otrzymuje dodatkowo pojazd (Field Car, regularny), w którym musi znajdować się dowódca. Nie może on opuścić pojazdu, chyba że zostanie do tego zmuszony (np. szarżą lub zniszczeniem pojazdu) lub jeśli pojazd zostanie unieruchomiony. Otrzymuje on dodatkową kość rozkazu.

Gra trwa 6 tur.

Rozmieszczenie oddziałów:

Jako pierwszy swoje oddziały rozmieszcza obrońca: Dowódca w pojeździe znajduje się na drodze przy jednej z dwóch krawędzi, wybranej przez gracza. Pozostałe drużyny muszą znajdować się na drodze lub maksymalnie 1” w całości od niej. Każdy z oddziałów może posiadać Ambush przez rozpoczęciem gry (należy wtedy umieścić kostkę przy danym oddziale).

Następnie swoje oddziały umieszcza gracz atakujący – w dowolnym miejscu stołu, jednakże minimum 6” od drogi i minimum 12” od oddziałów przeciwnika. Znajdują się one w ukryciu – aby zostały dostrzeżone przez obrońcę musi on wykonany skuteczny test na widoczność wedle powyższych zasad.

Warunki zwycięstwa:

Obrońca ma za zadanie przetransportowanie dowódcy poza pole gry, może to dokonać jedynie na przeciwnej krawędzi – nie ma jednak wymogu transportowania jedynie drogą. Zadaniem atakującego jest powstrzymać ucieczkę i zabić dowódcę.

Za bezpieczne wywiezienie dowódcy obrońca uzyskuje 4VP.
Za zabicie dowódcy atakujący otrzymuje 4VP.

W przypadku innego rezultatu gracze nie otrzymują żadnych punktów zwycięstwa za scenariusz.

Dodatkowo, gracze otrzymują 1VP za każdą wyeliminowaną kostkę przeciwnika (w rozumieniu rzeczywiście biorących udział w rozgrywce a nie pełnych drużyn z rozpiski).

Zasady specjalne:

Naje@#$^# jak Messerschmitt: Bal przebiegał wyjątkowo udanie, dlatego dowódca obrońcy znajduje się w stanie wskazującym na spożycie dużo poważniejsze niż przewiduje regulamin. Z tego powodu pojazd w którym znajduje się wyżej wspomniany musi jechać wyjątkowo ostrożnie i z troską o swojego pasażera. Ruch pojazdu zostaje ograniczony jedynie do rozkazu Advance a korzyść z poruszania się po drodze zmniejsza się do modyfikatora x1.5 (czyli maksymalnie 18”).

Komandos płakał jak strzelał: Niemiecki dowódca nie jeździ byle samochodem, co sprawia że strzały z większej odległości niż 12" nie są w stanie go uszkodzić. Kierowca i dowódca otrzymują normalnie piny.

Edytowane przez Maciej Zajac





Reakcje użytkowników


Brak komentarzy do wyświetlenia



Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz