Ten_Drugi
  • W tym artykule znajdziecie informacje na temat kolejnej kampanii Path to Glory w FGB!

Path to Glory - Warhammer 40k!, to nic innego jak nasza kolejna adaptacja popularnego wyzwania malarsko-bitewnego, które zostało zapoczątkowane na łamach magazynu White Dwarf! Czwórka (lub więcej) uczestników rozpoczynało kolekcjonowanie zupełnie nowej armii, ścigając się ze sztywno określonym deadlinem, w czasie którego musieli złożyć i pomalować modele, oraz stoczyć z ich udziałem bitwę z innym uczestnikiem. W każdym kolejnym miesiącu powiększali swoją kolekcję o model(e) z danej kategorii (np. troops, elite, heavy support etc.), nadal ścigając się z czasem. Uwieńczeniem wyzwania była spektakularna bitwa z udziałem wszystkich Warlordów jednocześnie, oraz pełnoprawna armia, która mogła stawać w szranki na turniejach, ligach i towarzyskich potyczkach.

Uważamy to za wspaniały przykład połączenia rywalizacji, motywacji do malowania, okazji do rozpoczęcia zupełnie nowego projektu i dlatego to samo wyzwanie oferujemy właśnie wam!

 

1. Celem kampanii Path to Glory - Warhammer 40k! jest zbudowanie i poznanie zupełnie nowej armii, lub rozwinięcie posiadanej o zupełnie nowe jednostki trzymając się restrykcyjnych terminów na malowanie i kolejne gry! Uczestnicy tworzą swoje Teamy na podstawie tabeli [link] składające się z wybranych przez nas modeli (pominęliśmy modele z oferty Mail Order, aby uniknąć problemów z dostępnością).   Modele muszą zostać zakupione w sklepie stacjonarnym FGB po ogłoszeniu wyzwania, na które zostanie udzielony rabat 20% od cen katalogowych.

1a. W kampanii może pojawić tylko jeden dany bohater imienny dostępny z naszych list [link] (nie chcemy spotkań dopplegangerów), więc decyduje kolejność zgłoszeń. Dany Team może mieć tylko jednego bohatera imiennego!

1b. Teamy konstruujemy w określony na dany miesiąc detachment (Patrol, lub poźniej Batalion), trzymając się limitu pojazdów z Toughness 7 i wyższym, używając Power Leveli - aby ułatwić początkującym budowanie rozpisek. Oficjalny builder znajdziecie [tutaj].

1c. W związku z wykorzystaniem Power Leveli w rozpiskach, obowiązuje PEŁNY WYISIWYG na wszystkich jednostkach.

1d. W kampanii możecie wykorzystać zestawy "Start Collecting!",  ale obligujecie się wykorzystać CAŁĄ jego zawartość w ciągu kampanii.

1e. W przypadku kiedy wyjątkowo zależy wam na dołączeniu do swojego Teamu jednostki spoza naszej listy np. Techmarine on Bike, Runepriesta, Weirdboya czy Triarch Stalkera, możemy dopuścić taką opcję (po wcześniej konsultacji z nami), pod warunkiem że liczycie się z dłuższym czasem oczekiwania na Mail Order (oraz rabatem 10%), lub zakupicie inny model który posłuży do konwersji tej jednostki.

2. Zgłoszenia do wyzwania przyjmujemy do 31 lipca, 1 sierpnia ogłaszamy pary na pierwszą bitwę, ostateczny termin stoczenia pierwszej bitwy to 31 sierpnia. Pary na kolejne etapy będą ogłaszane 1 dnia miesiąca a ostateczny termin rozegrania bitwy to ostatni dzień miesiąca.

2a. Aby dołączyć do wyzwania, należy oddać jedną kartę Srebrną FGB, w ramach wpisowego - w ramach tego otrzymujecie: możliwość uczestniczenia w zabawie, rabat na każdy z zakupów w ramach kampanii (tylko modeli dołączanych do drużyny, nie wliczamy w to farb, akcesoriów itd.), oraz rezerwację stołu na każdą z bitew w ramach kampanii. Na ten event nie obowiązuje zapis za ważną kartę klubową.

3. Wyzwanie jest podzielone na 6 miesięcznych etapów. W tym czasie uczestnicy muszą pomalować zadeklarowane przez siebie modele, oraz stoczyć bitwę z jednym z przeciwników (pracownicy FGB będą prowadzić tabele oraz wrzucać parringi na kolejny miesiąc). W pierwszym miesiącu wyzwania obowiązuje taryfa ulgowa (w związku z potencjalnie dużą ilością modeli do pomalowania) i na bitwę wystarczy 50% pomalowanej armii.

4. Model uznajemy za pomalowany jeżeli znajdują się na nim minimum trzy kolory, które zostały wycieniowane (np. farbą typu shade), rozjaśnione jedną z podstawowych technik malarskich (layer lub drybrush), oraz mają wykonaną podstawkę - minimum to farba teksturowa i podstawowe rozjaśnienie.

5. Rozwój teamu następuje po stoczonej bitwie, zgodnie z progami w naszej tabeli [link]. Na każdy kolejny miesiąc zwiększamy liczbę Power Leveli, z których konstruujecie rozpiskę, oraz cyklicznie zwiększamy dostępnych pancernych modeli. Nowy unit musi być zakupiony w sklepie stacjonarnym FGB, na który zostanie udzielony specjalny rabat, oraz pomalowany do czasu następnej bitwy.

6. Nie akceptujemy wystawiania modeli, które były wcześniej w kolekcji danego gracza przed rozpoczęciem wyzwania, zostały pożyczone, lub są proxy.

7. Każdy unit (od drugiego miesiąca wyzwania - patrz punkt 3 o taryfie ulgowej) zawierający przynajmniej jeden niepomalowany model (patrz punkt 3), automatycznie otrzymuje -1 do wyniku "to hit" i "to wound" (do maksymalnie 6+).

8. Osoby wystawiające cały niepomalowany unit (od drugiego miesiąca wyzwania - patrz punkt 3 o taryfie ulgowej), dają przeciwnikowi przerzut wszystkich kości "to hit" i "to wound" w ten unit. 

9. Osoby, które wystawiają do bitwy w pełni pomalowany Team, otrzymują do dyspozycji przerzut jednej dowolnie wybranej kości (za wyjątkiem rzutu na inicjatywę). 

10. Osoby, które nie rozegrały w terminie bitwy ze swoim przeciwnikiem, lub przez dwa miesiące pod rząd do bitwy wystawiały ten sam niepomalowany unit, lub z własnej woli przerywają wyzwanie, zostają skreślone z listy Uczestników biorących udział w Path to Glory - Warhammer 40k!

11. Wyzwanie kończy się w szóstym miesiącu (styczeń 2019), w epickiej batalii na specjalnie przygotowanym scenariuszu.

12. Osoby, które zakończą wyzwanie Path to Glory - Warhammer 40k! z w pełni pomalowanym Teamem, otrzymają kartę klubową na okres trzech miesięcy oraz na zawsze zapisują się na kartach historii FGB!

 

Klaryfikacje dotyczące mechaniki:

1. W ramach summoningu oraz umiejętności set-upujących dodatkowe modele, można wyzwać jedynie modele, które przyłączyły się wcześniej do naszego Teamu i które w/g zasad mogą być summonowane/set-upowane. Dany unit może być wystawiony na stół tylko raz - w ramach summoningu/set-upa lub normalnego deploymentu - nie można summonować/set-upować unitu, który został całkowicie zniszczony w czasie bitwy. Summoningu/set-upa można używać aby uzupełnić straty w oddziale, maksymalnie do początkowo wystawionej ilości (np. z 30 osobowego oddziału Demonetek zginęło 15, w wyniku zaklęcia możemy uzupełnić ich o 20 kolejnych, więc dodajemy 15, uzupełniając ich do wartości początkowej czyli 30).

3. W czasie kampanii używamy stratagemów dla naszej frakcji (i sub-frakcji jeżeli ją zadeklarowaliśmy), otrzymujemy CP w zależności od naszego detachmentu oraz 1 CP za każde 2 niewykorzystane Power Levele w rozpisce.

4. Obowiązują zasady 8 edycji Warhammera 40k, z Chapter Approved, oraz wszystkimi aktualnymi FAQ.

5. to be continued

 

 

Edytowane przez Ten_Drugi





Reakcje użytkowników


Brak komentarzy do wyświetlenia



Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz