Zasady Ligi


Maciej Zajac
  • Zasady ligi obowiązujące w czerwcu!

Format gier:

Gramy na 1000 pkt, jednym plutonem złożonym zgodnie z dowolnym selektorem, na oficjalnych zasadach Bolt Action.

Dopuszczone są wszystkie książki armijne, suplementy (nowe jednostki, selektory, bohaterowie imienni) oraz obowiązują oficjalne FAQ-i i Erraty.

Niedopuszczone są wszystkie zasady opcjonalne/eksperymentalne/wymagające zgody przeciwnika z jakiegokolwiek źródła (bohaterowie specjalni ze strony, samoloty, kamerzyści itd.).

Gramy jedna rozpiską przez wszystkie bitwy.

Z szacunku dla innego gracza postarajcie się, żeby była czytelna, wydrukowana, przepisana, na tablecie na którym coś będzie widać.

Rozpiski będą opublikowane przed rozpoczęciem ligi, uniknie to pomyłek inieporozumień.

Gramy modelami w skali 1:56 i 1:48. Modele skrajnie różniące się skalą niebędą dopuszczone. Obowiązuje skala 1:56 modeli i pojazdów, jeśli ktoś chce zagrać modelami innej skali może to zrobić, ale wszelkie kwestie sporne dotyczące coverów, pola widzenia itd będą rozpatrywane na niekorzyść gracza z modelem w innej skali niż 1:56. Modele skrajnie różniące się skalą nie będą dopuszczone .

1-10 czerwca runda 1 "Bazy"
11-21 czerwca runda 2 "Nieudany zrzut"
22-30 czerwca runda 3 "Strefy"

Punktacja scenariuszy
0-2 pkt - remis
3-5pkt - mała wygrana
5+ - duża

"Bazy"

„Silnie okopany przeciwnik twardo trzyma pozycje, a ostrzał artyleryjski nie przynosi rezultatów. Czas przypuścić bezpośredni szturm i zająć umocnienia wroga.” 

Gracz wygrywający rzut wybiera czy atakuje czy się broni. Obrońca wybiera dłuższą krawędź stołu. Ustawia dwie bazy MMG w odległości 12" od niej i 24" od siebie i krawędzi krótszych stołu. Całą armię obrońca wystawia w 6" od swojej dłuższej krawędzi (dozwolony hidden setup). Atakujący ustawia połowę armii w 6" od swojej krawędzi, resztę w rezerwach bez outflanku. Forward deployment z obu stron standardowo. 
Preparatory bombardment na 2+ spada przed grą na obrońcę. W przypadku uzyskania trafienia w scenariuszową bazę MMG (wynik 6 na tabelce bombardowania) nie ma możliwości wyboru strzelca jako traconego obsługanta – niezależnie od uzyskanego wyniku (dotyczy również Exceptional Damage)
Gniazda MMG maja dwie własne kości rozkazu (innego koloru niż kości graczy) ale liczą się jako oddziały obrońcy (np. do rozpatrywania zniszczenia pustych transportów), nie mogą się poruszać ale mogą się obracać i strzelać na normalnych zasadach. Ich załogę stanowi standardowo trzech żołnierzy o wyszkoleniu regularnym.
Obrońca otrzymuje 2 pkt. na koniec gry za niezaszarżowaną lub zniszczoną inaczej niż szarżą bazę MMG. Atakujący otrzymuje na koniec gry 2 pkt. za każde z gniazd MMG zaszarżowane i zdobyte.
Szarża na bazy MMG odbywa się zgodnie z zasadami podręcznikowymi.
Obaj gracze otrzymują po 1 punkcie za wyeliminowaną kość przeciwnika.

"Nieudany zrzut"

Siły obu stron zatrzymały się w miejscu. Dowództwo postanowiło szybko dostarczyć niezbędnych zasobów; amunicję i paliwo. Przez złą pogodę i działania nieprzyjaciela zrzut miał miejsce na środku ziemi niczyjej. Zadanie jest jasne; przejąć zaopatrzenie zanim zrobi to wróg.

Na początku gry gracze umieszczają 4 znaczniki w odległości 3d6 i losowym kierunku od środka stołu w następujący sposób: 
1) Gracze wyznaczają środek stołu
2) Jeden z nich wyznacza losowy kierunek (scatter dice, strzałka na kości rozkazu, itd.) a następnie rzuca 3d6 na odległość w jakiej wylądował znacznik mierząc od środka stołu. Na tej samej prostej przecinającej środek stołu i postawiony znacznik umieszcza drugi z nich, również uzyskując losową odległość kolejnym rzutem 3d6.
3) Punkt 2 jest powtarzany przez drugiego z graczy, który rozstawia pozostałe dwa znaczniki. 

Obydwie armie wychodzą na zasadach first wave, łącznie ze sniperami/obserwatorami. Gracz może zadeklarować, że dowolna ilość jednostek, jednak nie więcej niż połowa (zaokrąglana w dół), znajduje się w rezerwach. Dopuszczony outflank. Znaczniki zajmują oddziały piechoty bez small units w całości będące w odległości 6" od znacznika. Jeden oddział może zajmować jeden znacznik. 

-1pkt. za zniszczony oddział przeciwnika
-2pkt. za zajęty znacznik na koniec gry

"Strefy"

Chwilowa przerwa w działaniach wojennych pozwoliła obu stronom konfliktu na zgromadzenie dużych sił i umocnienie linii frontu. Teraz dowództwo domaga się agresywnego działania zadanie to przejście strefy niczyjej i utworzenie przyczółków pozwalających przerwać front. Druga strona jednak nie próżnuje i można spodziewać się podobnych operacji z ich strony.

Wygrywający rzut wybiera długą krawędź i stawia pierwszą jednostkę. Połowa jednostek (zaokrąglana w górę) jest wystawiana stół do 12" od swojej krawędzi, naprzemiennie z drugim graczem. Połowa pozostałej połowy (zaokrąglana w górę) jednostek znajduje się w first wave, natomiast pozostałe stanowią rezerwy. Outflank jest wyłączony. 
-1 pkt. za wyeliminowaną kostkę przeciwnika
-2 pkt. za własny oddział w strefie rozstawienia wroga (poza pustym transportem)

-na początku każdej tury rzucamy 4+ czy zaczynają się Weather Effects z Duel in the sun. Jeśli się zaczną obowiązują do końca gry i co turę należy wykonać rzut na tabelę efektów.

Termin:
startujemy 1 Czerwca 2018 i kończymy 30 Czerwca 2018!
gramy 3 rundy po ~ 10 dni, nie przedłużamy ligi.

Zapisy:
Aby zapisać się do ligi należy
1 - posiadać kartę klubową FGB lub kartę FGB (II) srebrną i oddać ją jako wpisowe (szczegóły jak zdobyć taką kartę u mnie lub Michała).
2 - przesłać na sklep@fgb.club następujące informacje

A - Imię + Nick + Armia jaką grasz
B - Adres e-mail + telefon (tylko do celów umawiania spotkań)
C - Rozpiski w easyarmy
D - Osoby które wyślą rozpiski na czas, otrzymują 10 dodatkowych dużych punktów.
E - Jeżeli gra nie zostanie dograna w terminie (poza wyjątkowymi okolicznościami, obaj gracze dostają 0 dużych punktów)
F - Ocena modelarska - Pomalowana armia i podstawki +10 dużych punktów





Reakcje użytkowników


Brak komentarzy do wyświetlenia



Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz