"ZŁOTY TECIAK" - Zasady ligi


Maciej Zajac
  • Tutaj znajdziecie zasady ligi

Wszystkie gry gramy w Klubie.

Format gier:

Gramy na 1000 pkt, jednym plutonem złożonym zgodnie z dowolnym selektorem, na oficjalnych zasadach Bolt Action.

Dopuszczone są wszystkie książki armijne, suplementy (nowe jednostki, selektory, bohaterowie imienni) oraz obowiązują oficjalne FAQ-i i Erraty.

Niedopuszczone są wszystkie zasady opcjonalne/eksperymentalne/wymagające zgody przeciwnika z jakiegokolwiek źródła (bohaterowie specjalni ze strony, samoloty, kamerzyści itd.).

Gramy jedna rozpiską przez wszystkie bitwy.

Z szacunku dla innego gracza postarajcie się, żeby była czytelna, wydrukowana, przepisana, na tablecie na którym coś będzie widać.

Rozpiski będą opublikowane przed rozpoczęciem kampanii, uniknie to pomyłek i nieporozumień.

Każdy z graczy wpłaca przed pierwszą bitwą 20 złotych w Klubie. Nie jest to nowa zasada FGB ale wyjątek dla nas mający na celu rozruszać scenę Boltową w FGB, tak wiec proszę op wpłatę wcześniejszą lub maksymalnie w dniu pierwszej bitwy

UWAGA!

Podczas pierwszej gry można się umówić z danym przeciwnikiem na bitwę, ale musi to być wskazane organizatorowi zanim rozpisze parowania!

Parowania w pierwszej bitwie (poza umówionymi pojedynkami w pierwszej bitwie) mogą być są losowe.

Gramy modelami w skali 1:56 i 1:48. Modele skrajnie różniące się skalą nie będą dopuszczone. Obowiązuje skala 1:56 modeli i pojazdów, jeśli ktoś chce zagrać modelami innej skali może to zrobić, ale wszelkie kwestie sporne dotyczące coverów, pola widzenia itd będą rozpatrywane na niekorzyść gracza z modelem w innej skali niż 1:56. Modele skrajnie różniące się skalą nie będą dopuszczone .

Poproszę o zgłoszenia do dnia  1 października 2017 roku z podziałem na strony, plus rozpiska/rozpiski na adres: raczynski.rafal@wp.pl lub sklep@fgb.club

Rozpiski będą podane na forum.

LIGA RUSZA W DNIU 2 Października 2017.
4 rundy na każdą jest tydzień na rozegranie bitwy, w przypadku nie rozegranej będzie remis 0:0.

2-8 października runda 1 "Ćwiartki"
9-15 października runda 2 "Nieudany zrzut"
16-22 października runda 3 "Strefy"
23 -29 października runda 4 "Uraaaaa!"
31 ogłoszenie wyników
Obowiązuje system szwajcarski.

Nagroda za wygranie Ligi jest "ZŁOTY TECIAK", cokolwiek to znaczy ;)

"Ćwiartki"

"Obydwie strony otrzymały jednobrzmiący rozkaz: zajmij teren i utrzymaj za wszelką cenę."

Wygrywający rzut wybiera długą krawędź i wystawia połowę swoich oddziałów w strefie 12"/36" dotykającej tej krawędzi (snajperzy/obserwatorzy w ćwiartce 24"/36"), następnie przeciwnik tak samo w swojej strefie po skosie
-reszta armii wychodzi w first wave (brak outflanku)

-1 pkt. za wyeliminowaną kostkę przeciwnika
-2 pkt. za ćwiartkę przeciwnika obok swojej strefy rozstawienia 
-3 pkt. za ćwiartkę przeciwnika po skosie 
-1 pkt. za 
każdą ze swoich
-ćwiartki zajmują odziały piechoty bez small units i pojazdy opancerzone od 7+ w górę
-zajęta ćwiartka to ta w której gracz ma więcej w/w oddziałów
-wygrana 3 pkt. różnicy
-masakra 5 pkt. różnicy

"Nieudany zrzut"

Siły obu stron zatrzymały się w miejscu. Dowództwo postanowiło szybko dostarczyć niezbędnych zasobów – amunicję i paliwo. Przez złą pogodę i działania nieprzyjaciela zrzut miał miejsce na środku ziemi niczyjej. Zadanie jest jasne; przejąć zaopatrzenie zanim zrobi to wróg.

Na początku gry gracze umieszczają 4 znaczniki w odległości 3d6 i losowym kierunku od środka stołu w następujący sposób: 
1) Gracze wyznaczają środek stołu
2) Jeden z nich wyznacza losowy kierunek (scatter dice, strzałka na kości rozkazu, itd.) a następnie rzuca 3d6 na odległość w jakiej wylądował znacznik mierząc od środka stołu. Na tej samej prostej przecinającej środek stołu i postawiony znacznik umieszcza drugi z nich, również uzyskując losową odległość kolejnym rzutem 3d6.
3) Punkt 2 jest powtarzany przez drugiego z graczy, który rozstawia pozostałe dwa znaczniki. 

Obydwie armie wychodzą na zasadach first wave, łącznie ze sniperami/obserwatorami. Gracz może zadeklarować, że dowolna ilość jednostek, jednak nie więcej niż połowa (zaokrąglana w dół), znajduje się w rezerwach. Dopuszczony outflank. Znaczniki zajmują oddziały piechoty bez small units w całości będące w odległości 6" od znacznika. Jeden oddział może zajmować jeden znacznik. 

-1pkt. za zniszczony oddział przeciwnika
-2pkt. za zajęty znacznik na koniec gry

"Strefy"

Chwilowa przerwa w działaniach wojennych pozwoliła obu stronom konfliktu na zgromadzenie dużych sił i umocnienie linii frontu. Teraz dowództwo domaga się agresywnego działania zadanie to przejście strefy niczyjej i utworzenie przyczółków pozwalających przerwać front. Druga strona jednak nie próżnuje i można spodziewać się podobnych operacji z ich strony.

Wygrywający rzut wybiera długą krawędź i stawia pierwszą jednostkę. Połowa jednostek (zaokrąglana w górę) jest wystawiana stół do 12" od swojej krawędzi, naprzemiennie z drugim graczem. Połowa pozostałej połowy (zaokrąglana w górę) jednostek znajduje się w first wave, natomiast pozostałe stanowią rezerwy. Outflank jest wyłączony. 
-1 pkt. za wyeliminowaną kostkę przeciwnika
-2 pkt. za własny oddział w strefie rozstawienia wroga (poza pustym transportem)

-na początku każdej tury rzucamy 4+ czy zaczynają się Weather Effects z Duel in the sun. Jeśli się zaczną obowiązują do końca gry i co turę należy wykonać rzut na tabelę efektów. 

"Uraaaaa!"

Dotychczasowe walki nie były w stanie przełamać oporu żadnej ze stron. Teraz armie ruszają do bezpośredniej, krwawej walki na wyniszczenie.

Wygrywający tnie stół po przekątnej i w odległości 12" od niej stawia oddział, następnie gracze wystawiają resztę swoich sił naprzemiennie. Minimum połowa oddziałów musi zostać wystawiona na stole, pozostałe jednostki mogą znajdować się w rezerwach, które wychodzą z własnej dłuższej krawędzi stołu. Brak outflanku. Snajperzy, obserwatorzy oraz scouci na własnej połowie trójkątnej stołu.
-1 pkt. za wyeliminowana kostkę wroga, wygrana trzema kostkami przewagi
-błoto z Duel in the Sun na otwartym terenie





Reakcje użytkowników


Brak komentarzy do wyświetlenia



Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz