Scenariusz Drugi - Linie Obrony


Maciej Zajac
  • Linia niemieckich umocnień nie pozwala Aliantom przedrzeć się w głąb Francji. Bunkry i okopy stanowią doskonałą linie obrony. Tylko ich przełamanie zadecyduje o sukcesie sprzymierzonych.

Siły stron

Gra na 750-1000pkt. Strona niemiecka (obrońca) przygotowuje siły w oparciu o selektor Normandia 1944, Alianci (atakujący) wystawiają wojska spadochronowe/ marines/regularna piechota (Amerykanie lub Brytyjczycy) w oparciu o selektor Normandia 1944

Mapa

Na środku stołu znajduje się linia bunkrów i okopów niemieckich przez które przechodzi droga. Przed nimi znajdują się zniszczone zabudowania wioska za nimi  niewielkie zagajniki leśne.

Cel gry

Jeśli w poprzednim scenariuszu Alianci przegrali  ich celem będzie przedostanie się przez linie umocnień wroga przynajmniej jedną jednostką i dotarcie do przeciwległego krańca stołu. Jeśli Alianci wygrali poprzedni scenariusz mogą wprowadzić połowę swoich oddziałów na tyłach sił niemieckich w 2 rundzie testując przy tym morale. Celem gry jest wtedy zajęcie jednego z dwóch bunkrów.

Czas trwania

Pod koniec 6 tury wykonywany jest rzut kostką 1-3 gra się kończy, 4-6 rozgrywana jest kolejna (ostatnia) tura.

Zwycięstwo

Wersja 1: Zwycięża gracz aliancki gdy  do końca gry przynajmniej jedna jego jednostka przedrze się prze niemiecki wał obronny i dotrze do przeciwległego krańca planszy.

Wersja 2: Zwycięża gracz aliancki gdy do końca gry zdobędzie jeden z niemieckich bunkrów

Jeżeli nie sposób wyłonić zwycięscy w powyższy sposób podliczane są punkty za zniszczone oddziały nieprzyjaciela (1 oddział = 1 PZ)

Edytowane przez Maciej Zajac





Reakcje użytkowników


Brak komentarzy do wyświetlenia



Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz