Lithzur

Zasady Kampanii "Wieczny Podróżnik" -w pigule

4 posty w tym temacie

warhammer-harlequins-emp.jpg

Racja, mamy zasady ale porozrzucane w różne działy forum oraz stronie Facebook'owej FGB.club, więc czas zebrać je w jedno miejsce by uniknąć niedomówień ;) :

ZASADY KAMPANII

1.Każdy z graczy będzie dysponował odpowiednią ilością punktów na całą kampanię i co bitwę, utracone podczas potyczki punkty będą odpisywane od głównej puli.

2.Suma odejmowanych punktów będzie różnicą między punktami zniszczonymi a wystawionymi po dodaniu wszystkich dodatkowych ptk za budynki specjalne oraz ptk dodawanych za różnicę heksów.

3.Przejęte heksy z budynkami specjalnymi (w zależności jakie to budynki) dodają specjalne zdolności kontrolującemu, bądź też/i dodatkowe punkty dzięki którym może dokupować jednostki do rozgrywki.

4.Runda będzie trwała 10 dni, w ciągu tego czasu Gracze powinni rozegrać swoje spotkanie oraz zgłosić wynik organizatorom. Ci którzy z jakiś powodów nie dadzą rady rozegrać spotkania, traktowani są jakby w ogóle się nie ruszyli/zaatakowali. 10-ego dnia rozpoczyna się następna tura i Gracze deklarują swoje posunięcia i deklaracje ataku.

5.Po tym jak Gracze ustalą między sobą na ile punktów grają (oraz kto jest atakującym a kto broniącym się) zliczane zostają punkty bonusowe dla tego kto kontroluje mniejszą ilość heksów (ponieważ ten kto kontroluje więcej zmuszony jest do rozciągnięcia swoich sił by bronić większą ilość terenu). I tak, za każdy kontrolowany pobliski heks, ten który posiada ich mniej, dostaje dodatkowe 25ptk do wydania na daną bitwę (dodając również bonusy za kontrolowane -Manufactorum-).

6.Każdy z Graczy dysponuje wyłącznie swoją armią. Listy rozpisek muszą być w całości złożone z danej armii którą zadeklarował podczas zapisu Gracz. Wyjątek stanowią bonusowe punkty które na każdą grę może wydać każdy z graczy, te punkty mogą zostać wydane na dodatkowy oddział, bohatera czy ekwipunek lub też na tzw. "najemników" i w zależności od slotu jaki sobą reprezentują (Elita,HQ,Heavy Support), taki zabierają w armii która ich najmuje.

7.Dopuszczane są wszystkie dodatki, suplementy oraz IA ale wymogiem jest
przyniesienie lub posiadanie wydrukowanych zasad tychże dodatków.

8.Heksy mapy Kampanii reprezentują pojedyncze pola walki, każdy nie oznaczony specjalnym 'budynkiem' lub 'wydarzeniem' heks symbolizuje teren który jest tworzony przez Graczy na 'standardową' rozgrywkę o kontrolę nad danym terenem. Budynki zaś posiadają swoje dodatkowe bonusy:

ELEKTROWNIA-Jako że każdy sprzęt wymaga jakiegoś rodzaju zasilania by sprawniej działać, ten kto kontroluje elektrownię dodaje 20ptk do listy (za każdą kontrolowaną) oraz w zależności od ilości przejętych elektrowni dostaje modyfikator +1/+2/+3max do wyboru strony stołu, inicjatywy kto zaczyna pierwszą rundę oraz do rzutów za rezerwy.

GENERATOR TARCZ-Każdy kto próbuje przejąć heks z generatorem tarcz ma -2 do rzutów na przejęcie heksa oraz -1 do rzutów na przejęcie sąsiadujących heksów (oczywiście wyłącznie wtedy gdy obrońca kontroluje owe sąsiadujące heksy). Broniący generatora dostaje bonusowo +1 do FNP (Feel No Pain) na heksie z generatorem oraz wszystkich sąsiadujących. Jednostki nie będące pojazdami które nie posiadają FNP, dostają tę zasadę (bez doliczania bonusu).

MANUFACTORUM-Fabryki produkujące wszelkiego rodzaju sprzęt, amunicję oraz wymagane zasoby. Gracz kontrolujący Manufaktorum dodaje 40ptk do ustalonego limitu ptk na każdą grę, za każdą fabrykę pod swoim władaniem. Równocześnie
z racji wartości taktycznej takich zakładów przemysłowych, Gracz atakujący heks na którym znajduje się fabryka dodaje 25ptk za każdy kontrolowany przez siebie Manufaktorum.

BASTION DOWÓDCZY-Siedziba dowództwa jest zawsze doskonale przygotowana na odparcie nawet najlepiej zorganizowanych ataków. Gracz kontrolujący bastion dodaje do swojej puli na tę rozgrywkę 100ptk a także wybiera jedną jednostkę
której na czas tej rozgrywki nadaje wybraną przez siebie zasadę specjalną wybraną z Podręcznika Zasad. Gracz atakujący dodaje +1 do każdego slotu Organizacji Armii (HQ,Elita,Troops, itd) oraz ma prawo przerzucić Warlord Traits.


METROPOLIA-Ogromne Imperialne miasto posiadające wszelkie dobra jakie może zapewnić ludzkość. W tej jednej lokacji równocześnie znajduje się Elektrownia, Manufaktorum, Generator Tarcz, Bastion oraz Port Kosmiczny pozwalający na przeniesienie rozgrywki na księżyc. Gracz kontrolujący Metropolię zlicza wszystkie bonusowe ptk oraz zasady za budynki specjalne, atakujący zaś dodaje 100 ptk do rozpiski oraz bonus +1 do każdego ze slotów organizacyjnych (HQ,Elite,Troops itd) oraz przerzut Warlord Traits.


Każdy z graczy może zadeklarować iż zdobyty przez niego teren po starciu znajduję się pod Jego kontrolą lub też zostawić ten teren pustym. Po pustym terenie jednostki mogą poruszać się bez przeszkód (czy też ustawianych walk). Konflikt rodzi się wyłącznie gdy Gracz zamierza najechać teren kontrolowany przez innego Gracza (wiem że oczywiste ale czasem i takie detale trzeba dopowiedzieć ;)).

Strony Konfliktu

Rozróżniamy trzy faktyczne strony w tej kampanii:

Gracze Ofensywni -(Chaos, D.Eldarzy, Orkowie, Tyranidzi)

Gracze Defensywni -(Space Marines, Gwardia Imperialna, Adeptus Mechanicus, Skitarii)

Gracze Bezstronni (z własną agendą) - (Eldarzy i Nekroni, Tyranidzi, Tau)

Gracze mogą korzystać z "najemników" lub tez tworzyć koalicję wyłącznie w obrębie własnej Strony, tak długo jak na to pozwala również tabela Allies z głównego podręcznika WH40k. Oczywiście jak to jednak na końcu zawsze wychodzi każdy chce zawładnąć jak najwięcej dla siebie więc główną zasadą kampanii wśród Graczy ofensywnych oraz neutralnych- każdy przeciw każdemu!

Pierwsza Rozgrywka

Gracze Ofensywni, jako że są w natarciu na planetę kontrolowaną przez Imperium, pierwszą swoją walkę kampanii rozpoczynają na następujących zasadach:

-cała armia wchodzi na zasadach deep strik'u ( za wyjątkiem czołgów naziemnych tj. Land raider, Rhino itp)
-w 1 turze Gracz Ofensywny wybiera połowę swoich jednostek (zaokrąglając w górę) i może dokonać ich zrzutu poprzez Deep Strike lub też wyjść/wyjechać z własnej krawędzi stołu (jednostki które mają inne zasady specjalne mogą z nich korzystać np. outflank)
-flyer'y wlatują na swoich podręcznikowych zasadach
-jednostki typu Troops oraz Elite dostają zasadę "Deep Strike"
-można brać modele typu flying MC oraz flyery, a także wszelkiego rodzaju skimmery
-nie można wystawiać Super Heavy/Gargantuan
-do Gracza ofensywnego należy wybór strony stołu oraz inicjatywa
-Gracz ofensywny dostaje bonus +150ptk na dodanie do rozpiski w pierwszej bitwie z racji ataku z zaskoczenia

Gracze Defensywni w Pierwszym Starciu kampanii, jako że przy tak ogromnym terenie do obrony trudno jest idealnie rozlokować siły i przewidzieć skąd i kiedy nadejdzie atak, wystawiają się a takich warunkach:

-nie można używać formacji
-nie wliczane są punkty dodatkowe za kontrolowane budynki specjalne
-dostępne są sloty: 2xHQ, 1xElite 4xtroops, 2xFast Attack, 1x Heavy support (bez Super Heavy/Gargantuan)
-nie można brać bohaterów imiennych (special characters)
-dodatkowo Gracz Defensywny może wystawić za darmo imperialny bunkier (imperial bunker) oraz linię obronną Aegis (Aegis defence line-bez działka p.lot :P )

Gracze Bezstronni jako że ich siły już znajdują się na planecie bądź też są w jakiś sposób teleportowane, wystawiają się na normalnych warunkach dyktowanych przez główny podręcznik oraz mają pełen dostęp do swoich formacji. Jedynym zastrzeżeniem jest to że nie mogą wystawić Super Heavy/Gargantuan. Gracze Bezstronni w pierwszej potyczce korzystają z tych samych zasad co Gracze Ofensywni.

Pozostałe Potyczki

Każda kolejna potyczka toczy się juz na normalnych warunkach dyktowanych podręcznikiem głównym. Podczas całej kampanii mogą występować dodatkowe eventy wymyślone przez organizatorów (jak np. abordaż jednego ze statków walczących w przestrzeni nad planetą itp.).

Gracz który straci swój ostatni heks, a będzie posiadał nadal punkty, może co rundę próbować atakować heks który utracił jako ostatni by wrócić na mapę rozgrywki. Gracz który utracił całość swojej przydzielonej ogólnej wartości punktacji (bądź też pozostała zbyt niska ilość punków by przeprowadzić rozgrywkę liczony jest jako Gracz pokonany i nie bierze dalszego udziału w kampanii.

Zasady Dodatkowe

1. Chaos Space Marines posiadający konkretną ikonę swojego Boga Chaosu mogą brać demony tego boga.
Chaos Space Marine Undivided mogą korzystać ze wszystkich dostępnych jednostek CSM nie zależnie od "wyznania" lecz demony traktują jako Allies (czyli dostępne wyłącznie za punkty bonusowe na 'najemników'

2. Jeśli Gracz życzy sobie wystawić coś z Imperial Armour, może pod warunkiem posiadania wydrukowanych zasad bądź też w przypadku całej armii ZAWSZE komplet zasad na jakimś nośniku gdzie może je wyświetlać do wglądu.

3. Każdorazowo Gracz wchodząc lub tez wygrywając na hex'ie mogą zadecydować o przejęciu nad nim kontroli poprzez rzut kością 3+ na k6 . Każdy kontrolowany hex daje dodatkowo +1 darmowy Troops (czysty, bez wyposażenia specjalnego czy ciężkiego) który stanowi 'ochronę' tego heksa. Dodatkowy oddział można z puli własnych punktów ogólnych dozbroić (z ramach kodexowych) i wykorzystać jako bonusowy oddział wyłącznie do ataku na sąsiedni hex bądź też obrony własnego.

4. Każdy z Graczy może stworzyć własnego bohatera imiennego ( na statystykach bazowego HQ u każdego Gracza w kodexie, np. u Space Marines -kapitana ). W miarę upływu rozgrywek, za każde zwycięstwo lub też porażkę w której uczestniczył będzie ten bohater (wystawienie go nie zajmuje slota HQ, liczony jest jako dodatkowe HQ, nie Warlord), będą dodawane tzw. punkty sławy za które owy Bohater będzie mógł dokupować sobie sprzęt dostępny w zbrojowni (kodeksie) własnej rasy, bądź też jedną z Zasad Specjalnych z Głównego Podręcznika (do maksymalnie 3) płacąc 30 punktów sławy za jedną Zasadę Specjalną. Przyznawane punkty sławy:

-za zwycięstwo +15 ptk sławy
-za porażkę +5ptk sławy

Ponieważ obowiązuje stanowczy WYŚWIG, polecamy aktualizować stan uzbrojenia oraz wygląd Własnych Bohaterów gdyż po zakończeniu kampanii odbędzie się dodatkowy konkurs na malowanie oraz całościowy wygląd i dynamikę danej figurki :) (dodatkowym atutem będzie klimatyczne Imię oraz tytuł Waszego Bohatera ...-"Stefan Gnębiciel" itp. z automatu tracą punkty :blink: )

5. Bohaterowie imienni (łącznie z Waszymi) gdy zostaną zgładzeni podczas rozgrywki, po zwycięstwie i podliczeniu punktów przeciwnik wykonuje rzut k6, na 4+ bohater zostaje pojmany i nie można go tak długo wystawiać aż Gracz nie zdecyduję się na "misję ratunkową" by odbić swojego bohatera (po udanej misji nie można przejąć heksa broniącego się podczas tej misji). Jeśli zaś wynik rzutu k6 będzie niższy, bohater trafia do szpitala polowego i nie może być wystawiany na 2 kolejne starcia (w przypadku własnych bohaterów nie otrzymują oni punktów sławy za wyniki w bitwie). Jeśli Bohater zostanie zgładzony, a przeciwnik nie wygra tej walki, Bohater automatycznie trafia na 2 następne walki do szpitala.

6. Gracze należący do jednej strony konfliktu mogą nawiązywać sojusze. W momencie gdy któryś z Graczy nie jest w stanie rozegrać swojego ruchu podczas tury lub też opuści z jakiś powodów kampanię, za niego może ruszać się/walczyć jego Sojusznik. Sojusznicy również mogą wspólnie atakować/bronić heksy (co sprowadza nas do kilku osobowego starcia jeśli sobie takie zażyczycie ;) ). Sojusznik który w ramach walki zastępczej wykonuje ruch/atak za swojego sprzymierzeńca może po wygranej przejąć dany heks (przejmujemy heksy wyłącznie dla siebie, nawet podczas sojuszy). I najważniejsze, wygrany może by tylko jeden, pamiętajcie B)

7. Istnieje możliwość dołączenia się do kampanii podczas jej trwania pod pewnymi warunkami. Równocześnie do gry muszą wejść Gracze przedstawiający dwie różne strony konfliktu (czyli np. ofensywny+defensywy lub defensywny+bezstronny) aby wyrównać szalę sił będących już na polach kampanii. Liczbę punktów ogólnych jaka zostanie im nadana będzie wyliczana ze średniej z punktów jaką dysponują "starzy" gracze. Nowo przybyli będą atakować swoje pierwsze rozgrywki na tych samych zasadach które obowiązywały podczas 1 walki 1 tury kampanii.

8. Tak, strona defensywna również może atakować odbite wcześniej heksy. Wróg który zostanie wyparty z planety może nadal przypuszczać ataki na swój ostatni odebrany heks tak długo jak dysponuje punktami ze swojej Puli Ogólnej.

9. Aby nie przedłużać trwania kampanii w nieskończoność minimalna liczba punktów na jakie można się wystawiać będzie 1000 ptk (bez bonusów), maksymalna? Tu już niech Was możliwości i fantazja niesie :lol: , byle byśmy tylko nie musieli po godzinach w klubie zostawać ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

warzonepic.PNG

 

Odliczanie punktów z Puli Głównej:

 

1. Zliczamy koszt całkowity (nie podstawowy) KAŻDEJ WYELIMINOWANEJ jednostki

2. Jednostki zredukowane do 50%+ liczebności/ran/hull pointów lub uciekające, odliczamy 50% całkowitej wartości

3. Sumujemy oba wyniki i wynik ten zostanie odjęty od Puli Głównej

4. Wynik przesyłajcie mi na FB proszę, nie tylko dlatego że leniwa ze mnie .... osoba :lol:, ale też Byście Sami mogli śledzić punktację jaką jeszcze dysponujecie ;)

 

P.S

 

Zmieniam/zmniejszam punktacje w Puli Głównej, jak mi Daniel uświadomił trochę dużo/dużych bitew by musiało być by do końca kampanii ktokolwiek z Was musiał się martwić o punkty z P.G :o . Zmieńmy to i dodajmy odrobinę emocji :D

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dark_Angels_black.jpg?240c48

 

Doszły mnie słuchy iż za mało przejrzyście opisałem zasady obliczania strat więc postaram się to zrobić jeszcze raz podając również przykłady ;) :

 

Przyjmijmy że gra między Graczem X i Y umówiona była na 1200 ptk. Po doliczeniu bonusów z budynków i heksów, całkowita wartość punktowa dla obu Graczy może się różnić ale o to się nie martwmy w tej chwili. Gracz X wygrał pojedynek lecz stracił 2 oddziały oraz ma uszkodzony czołg, Graczowi Y pozostał 1 oddział i ma zranionego bohatera:

 

Gracz X:

-dodaje do siebie pełną wartość punktową oddziałów które zostały zniszczone (np. oddział taktyczny SM 2x75=150ptk + jakże popularny Grav-cannon z Ampem 2x35ptk=70 oraz flamer bo biegają szaleńcy z mieczami i tanio 2x5=10ptk...powiedzmy że były to 'bliźniacze' oddziały :lol: więc : 150+70+10=230ptk    ...wiem że oczywiste ;) )

 

-od uszkodzonego pojazdu odliczamy połowę jego całkowitej wartości w ptk, jeśli stracił 50%+ Hull Points (np. czołg SM Predator 80ptk, z zlinkowaną Laską +25ptk -bądźmy poważni proszę :huh: -, oraz H.Bolterami w sponsonach by piechotę poganiać +20ptk oraz Dozery by się fajnie jeździło +5ptk. wymagający nieco szpachli bo stracił 2 z 3 Hull Pointów.....80+25+20+5=130ptk. TERAZ 130-50%=65ptk....tak, wiem ;) )

 

-reasumując: stracone ptk za oddziały + uszkodzony czołg....230+65=295   <-- punkty odpisywane przeze mnie (lithzur) od Twojej Puli Głównej

 

Gracz Y:

-dokładnie tak samo jak powyżej

 

-Bohater czy MC (czy cokolwiek co ma więcej niż 1 wounda <_< ) uznawany jest za rannego podobnie jak w przypadku uszkodzonych pojazdów, 50%+ utraconych ran względem stanu początkowego = -50% wartości całkowitej w ptk (łącznie z upgrejdami). NP: Gracz Y to Nekron/toster, jego bohaterem jest Overlord 80ptk, dostaje Warscythe na poprawę humoru +20ptk oraz Phase Shifter coby nie biegał na waleta +25...co Nam daje 80+20+25=125ptk  Za stratę 2 z 3 ran -50% WIĘC 125-50%=63    ...tak, połówki zaokrąglamy w górę!

 

-uproszczonym sposobem, Odejmijcie wartość tego co pozostało i odejmijcie to od wartości punktów na które się umawialiście. NP:

Graczowi Y pozostał pełny oddział nekron warriorów 130ptk oraz zraniony bohater 63ptk..dalej już Sami wiecie, 130+63-1200=1007 <---to jest liczba jaką będę odpisywał z Twojej Puli Głównej B)

 

 

UWAGA!

-jeśli w jakichkolwiek okolicznościach misji lub przypadkowych zdarzeń Dostaniecie na misję budynki/czołgi/linie obronne cz coś innego nadprogramowego, nie odliczacie tego z własnej Puli Głównej czy umawianych punktów...bonus to bonus :lol: . Jednakże jeśli Chcecie "usprawnić" taki bonus, Płacicie każdorazowo z puli punktów umawianych.   NP: z racji misji Gracz X dostał do wystawienia Aegos Defence Line  ale Chce wziąć jeszcze Quad Gun na muchy....Aegis jest za friko ;) ale za Quada będzie odliczone 50ptk z umówionej puli 1400ptk

 

-oddziały które nie straciły 50% lub wyżej swojego stanu początkowego w liczebności oraz bohaterowie, pojazdy czy MC itd nie tracący 50% lub wyżej stanu swoich woundów/hull pojntów się nie zlicza.

 

-odziały uciekające lub pojazdy i oddziały przebywające w Ongoing Reserves zliczamy tak jakby zredukowano je do 50%+

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

WYJAŚNIEŃ KILKA A PROPO KAMPANII:
-Jeśli swoje ataki/ruchy zdeklarowali Ci których jest runda (np. obecnie Ofensywnych) Następne swoje ataki oraz ruchy mogą wykonać pozostałe frakcje, nie musicie czekać aż będzie Wasza runda. Tyle co Ci którzy mają swoją rundę walczą/przejmują jako PIERWSI

-Z zasad specjalnych jakie wykupujecie za Punkty Sławy, nie można Bohaterom Imiennym nadawać zasad broni np. armorbane, skyfire, itp

-Jeśli na dany heksie występuje budynek (manufaktorum itp), podczas gry niech on również będzie na stole. Lecz jeśli walczycie o heks z bastionem...na stół dla obrońcy heksa wystawia on darmowo bastion (dozbrajanie go już koszci Emotikon wink )

-Dla usprawnienia doboru granych misji proponuję:
a) jeśli walczycie na heksie bez zabudowań - eternal war+melstorm
b)są zabudowania lub budynki - cities of death
c)metropolia - apocalypse+city fight (zasady, nie misje w tym wypadku ;P)

-Jako że ostatnimi czasy mocno zaniedbuję odpisywanie na pytania, dołącza do mnie Grzegorz Twaróg który również i chętnie będzie udzielał odpowiedzi i nadzorował przebieg kampanii

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz